Monday, January 5, 2015

КАЛЯДНАЕ ПАСЛАНЬНЯ СЬВЯЦЕЙШАГА ПАТРЫЯРХА КІЕЎСКАГА І ЎСЁЙ РУСІ-УКРАІНЫ ФІЛАРЭТА

Калядне Пасланьня
Патрыярха Кіеўскага і ўсёй Русі-Украіны Філарэта
Правялебным архіпастырам, богалюбівым пастырам,
сумленнаму манаству і ўсім верным Украінскай Праваслаўнай Царквы
Кіеўскага Патрыярхату
Дарагія браты і сёстры!

Хрыстос нарадзіўся! Славім Яго!
Зь вялікай радасцю і духоўным уздымам святкуе Царква Хрыстова Нраджэньня Госпада нашага Ісуса Хрыста. Што азначае для нас гэта падзея? З тых часоў, калі першыя людзі парушылі запаведзь Божую, не паверылі Яму, а паверылі д'яблу, у чалавечую прыроду увайшоў грэх, ёсьць зло і сьмерць. Людзі перасталі мець зносіны з Богам, і Бог стаў для нас нябачным. Пачалася жорсткая барацьба паміж дабром і злом у самім чалавеку, а таксама паміж людзьмі і народамі. Чалавечая прырода, хоць і не перастала быць добрай, але пашкодзіўся грахом, пакаламуціўся чалавечы розум і сэрца стала жорсткім. Людзі паміралі як духоўна, так і цялесна. Ніхто, акрамя Бога, не мог выратаваць чалавека ад гэтага зла.

Сын Божы сышоў на зямлю, каб вызваліць чалавечы род ад граху і сьмерці. Што азначае: Бог сышоў на зямлю? Гэта азначае, што Сын Божы стаў чалавекам, такім чалавекам, як усе мы, акрамя граху. Ён, быўшы Богам, не мяняючыся Боскасьцю, нарадзіўся ад Найсьвяцейшай Дзевы Марыі і Сьвятога Духа, гэта значыць не ад любасьцяў чалавека, а дзеяньнем Сьвятога Духа, таму народжанае ў Бэтлееме дзіцё - сьвятое. Так адбылося ўвасабленьне Сына Божага. Вось гэту падзею мы сьвяткуем ўжо больш за 2000 гадоў.
Сын Божы не проста наблізіўся да чалавека, а атаясаміцца з ім, Сам стаў чалавекам. Ён успрыняў тленьнае цела, гэта значыць сьмерць, якое расло па законе прыроды, стамляляўся, адчуваў голад і смагу, пакутаваў і падлягаў сьмерці. Гэта значыць чалавечая прырода Сына Божага - Госпада нашага Ісуса Хрыста - ні ў чым не адрознівалася ад нас, акрамя граху. І для чаго ўсё гэта адбылося? Для таго, каб вызваліць нас ад граху і ад сьмерці, каб мы не пакутавалі вечна, каб пераадолець сьмерць і злучыць пасля ўваскрэсення душу зь целам.
Тлумачачы сэнс Богаўцелаўленьня, сьвяты Ян Багаслоў казаў: «Жыцьцё зьявілася, і мы (вучні Хрыстовы) бачылі і сьведчым, і абвяшчаем вам гэтае вечнае жыцьцё, якое было ў Айца і зьявілася нам» (1 Ян. 1:2). Святы апостал і эвангеліст Ян Багаслоў быццам так кажа, што Богаўцелаўленьня - гэта не чалавечая фантазія, а рэальнасьць, ісьціна; і мы бачылі і сьведчым пра гэта.
Мы спяваем славу Богу, таму што ў увасабленьні Сына Божага адкрываюцца ўсе глыбіні мудрасьці Божай. Толькі яна і магла знайсьці сродак для нашага вызваленьня ад граху, ад усякага зла і асабліва ад сьмерці. Гасподзь Ісус Хрыстос, вызваліўшы нас ад граху і сьмерці, прымірыў людзей з Богам. Апостал Павел пра гэта кажа так: «У Ісусе Хрысце Бог прымірыў з Сабою сьвет, ня ставячы людзям у віну злачынстваў іхніх, і даў нам слова прымірэньня» (2 Кар. 5:19).
У Калядную ноч анёлы засьпявалі: «На зямлі мір». Той, Хто нарадзіўся ў Бэтлееме, скажа напярэдадні свае пакут: «Свет пакідаю вам, мір Мой даю вам» (Ян. 14: 27). І калі цяпер няма зьнешняга сьвету, і на Усходзе Украіны працягваецца неабвешчаная вайна, і людзі варагуюць паміж сабой, то гэта таму, што хрысьціяне не ўспрымаюць сьвету Хрыстовага, не жадаюць жыць па праўдзе, кажуць на ўвесь сьвет хлусьню.
Гасподзь Ісус Хрыстос назваў асноўным закон Яго Боскага вучэньні любові. У Сваёй асобе Ён явіў ўзор любові і завяшчаў нам пераймаць Яму. Ён сказаў: «Гэта запаведзь Мая, ды любіце адзін аднаго, як Я палюбіў вас» (Ян. 15:12). Калі сярод людзей будзе панаваць добрая воля, а не зла, калі людзі будуць турбавацца не столькі пра сабе, колькі пра сваіх блізкіх, тады яны зразумеюць, што любоў - гэта тое каштоўнае багацьце, якое пойдзе з намі ў вечнасьць. Яны будуць у ладасьці міласьці асалоды ўжо ў зямным жыцьці і пяройдуць з ёй у жыцьцё вечнае.
У цяперашні час у нас адна думка і адно жаданьне - каб у Украіне зацьвердзіўся мір, але не любы мір, гэта значыцца мір несправядлівы, мір у няволі і рабстве. Імкненьне да міру не пярэчыць рашучаьсці абараняць сваю зямлю, сваю Радзіму ад іншапляменцаў і сваіх унутраных ворагаў. У калядныя дні, калі нябеснае дабравесьця аб мір па-асабліваму ўспрымаецца сэрцам, калі ангельская песьня пра любоў Божу да людзей пераможна раздаецца ў нашых храмах і словы “з намі Бог” напаўняюць радасьцю нашы душы, - памолімся Госпаду - каб Ён дараваў нам перамогу над бачнымі і нябачнымі ворагамі і мір ва Украіне і ва ўсім сьвеце.
Калі мы верым, што зь намі Бог, і вызнаем нараджэньня Сына Божага ў Бэтлееме для выратаваньня роду чалавечага ад усякага зла, ад граху і смерці, то няўжо Ён не прывядзе нас да лепшай будучыні?! Нам трэба для гэтага пакаяцца ў грахах і закасьцянеласьці і быць сапраўднымі хрысьціянамі. Прыкметы адраджэньня духоўнасьці ў народзе мы бачым у любові да Украіны і ў ахвярнасьці народа. Гэта - прыкмета любові да блізкіх. Царква заклікае ўсіх хрысьціянаў, усіх людзей добрай волі зрабіць усё магчымае для адраджэньня і для міру ва ўсім сьвеце.
Дарагія браты і сёстры! Памятаеце, для чаго Сын Божы нарадзіўся ад Найсвяцейшай Дзевы ў Віфлеемскай пячоры! А я сардэчна віншую з вялікім святам Божага Нараджэньня і Новым Годам ўсю ўкраінскую паству Кіеўскага Патрыярхата, нашых братоў і сясцёр Маскоўскага Патрыярхата, усіх хрысьціян Украіны, а таксама украінцаў у Амерыцы і Канадзе, у Эўропе, Азіі і Аўстраліі і па ўсім сьвеце. Сардэчна віншую са святам Божага Нараджэньня і Новым Годам Прэзідэнта Украіны Пятра Парашэнкі, Украінскі ўрад, Вярхоўную Раду, Украінскія Узброеныя сілы, добраахвотніцкай батальёны, якія абараняюць ўкраінскую зямлю на Данбасе, і ўвесь украінскі народ.
Хай Хрыстос Збаўца, Які нарадзіўся ў Бэтлееме, напоўніць нашыя сэрцы радасьцю і сьвятлом. Няхай у Новым годзе мір і дабраславеньне Божае знаходзяцца на Украіне і на кожным, хто творыць праўду і дабро. Не забываем, што Бог ёсць любоў, і гэтая любоў прывяла Яго ў Віфлеемскую пячору і на Галгофскіх крыж.
Хрыстос нарадзіўся! Славім Яго!
Філарэт,
Патрыярх Кіеўскі і ўсёй Русі-Украіны
Нараджэньня Хрыстова
2014/2015 р.
м. Кіеў

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.