Monday, January 3, 2011

КАЛЯДНАЕ ПАСЛАНЬНЕ ДА БЕЛАРУСАЎ АРГЕНТЫНЫ, БРАЗЫЛІІ І УРУГВАЮ

архіяпіскап Апанас (Мартас)
“Хрыстос нараджаецца, услаўляйце!”
У маўчаньні і цішыні Бэтлеемскае ночы зьдзейсьніўся “вялікі і прыслаўны цуд, бо Бог у плоці зьявіўся жывучым у цемры і цені сядзячым”. “Цар Нябесны праз чалавекалюбства на зямлі зьявіўся і зь людзьмі жыве, ад Дзевы чыстай плоць прыняўшы”. “Слова стала плоцьцю, і ўсялілася ў нас, поўнае мілаты і праўды” (Ян. 1:14). У Бэтлееме нарадзіўся “Бог моцны, Уладар, Цар сусьвету, Айцец будучага стагодзьдзя”. Пераможца граху, Выратавальнік прыносячых пакаяньне грэшнікаў. Сябра абцяжараных і працуючых. Увасабленьне Бога Слова ёсьць таямніца ад стагодзьдзя прыхаваная, неспасьціжная розумам чалавечым, але чыстай верай успрынятае.

СЛОВА НА НОВЫ ГОД

Разважаньне пра час і часовым. Гасподзь, сілаю Сваёю носячы сусьвет, носіць нас. У сапраўдную хвіліну Бог трымае нас у правіцы Сваёй над безданьню нікчэмнасьці. Будзем жа захоўваць сябе ў чысьціні. Будучае наша ў руках Божых
сьвяціцель Феафан Затворнік
Вось і яшчэ прайшоў адзін год — і ў шэраг мінаючых гадоў уступае новы год, каб мінуць падобна усім іншым. Бесьперастанку прыкладаецца дзень да дня, месяц да месяца, год да года, — і множаньне часу скарачае час. Бесьперапынна і хутка цячэ рэчка часу і сьпяшаецца да рысы, за якою не будзе больш часу. Але і мы не на беразе гэтай рэчкі стаім, каб быць толькі гледачамі яе плыні. Не, але па ёй, ці разам зь ёю і ў ёй вабімся і самі тым жа шляхам часавых зьмен да свайго канца. Таму думка пра час не чужая нам; яна дакранаецца вельмі істотнай рысы ў нашым жыцьці часавым і калі ва усякі час можа займаць нас, то тым больш непазьбежна павінна заняць цяпер, калі за тым і зьбіраемся ў храмы, каб маліць Гасподзь Усётрымаючы пра асьвячэньне і дабраслаўленьне новага году.
Жывячы ў часе, мы шматлікае ведаем аб часе: ведаем, што час хуткаплынны, што яго трэба шанаваць, што згубленага часу варочаць ужо нельга, што тэрмін дадзенага нам часу кароткі, а тое, што павінна быць зьдзейсьнена ў працяг ягоны, мае вечны кошт, што час толькі на час і з часам усё павінна саступіць месца сваё вечнасьці. Але што ёсьць само часавае? Як бывае тое, што ў часе? Бесьперастанна крочаць зьмены прад вачамі нашымі, і зь вуснаў нашых увесь час чуецца: цяпер, учора, заўтра; але як стаіць тое, што ёсьць цяпер, ці гэта гадзіна? Куды дзявалася тое, што было учора ці за гадзіну? Адкуль прыйдзе тое, што будзе заўтра ці праз гадзіну?