Дарагія браты і сёстры!
Паважаныя суайчыньнікі !
Пакліканьне Царквы - сьведчаньне праўдзе. Таму
неабходна даць маральную ацэнку анэксіі, або лепш сказаць - аншлюсу Крыму, напярэдадні
зьдзейсьненага Расійскай Фэдэрацыяй.
18 Сакавік 2014 г кіраўнікамі Расеі было публічна
зьдзейсьнена парушэньне трох запаведзяў Божых: ці не крадзі; не кажы ілжывага
сьведчаньня на блізкага твайго Не жадай дома блізкага твайго... (і) нічога, што
ў блізкага твайго (Зыход 20:15-17). Сьледзтвам узброенай агрэсіі расейскіх
уладаў супраць Украіны таксама ўжо стала кровапраліцьце - забойства
сэпаратыстамі ўкраінскага актывіста ў Данецку, забойства крымскага татарына і
ўкраінскага вайскоўца ў Крыме.
Падбухтораныя і падтрыманыя Расіяй правакатары
сеюць смуту і заклікаюць да сэпаратызму, распальваюць грамадзянскі канфлікт ва
ўсходніх і паўднёвых абласьцях Украіны. У Крыму вернікаў прысягі ўкраінскіх
вайскоўцаў, членаў іх сэм'яў падвяргаюць бесьперапыннаму ціску, іх
запалохваюць, у тым ліку з выкарыстаньнем зброі.
У акупаваным Крыму бясьсьледна зьнікаюць
грамадзкія актывісты. Тыя, хто знаходзіўся ў закладніках акупантаў і быў
адпушчаны, сьведчаць аб жорсткім, нялюдзкім звароце, пастаянныя прыніжэньня, пагрозы
забойствам, імітацыі расстрэлу. За ўвесь гэты таксама нясе адказнасьць асабіста
расійскае кіраўніцтва.
У выступе 18 сакавіка ў Крамлі Прэзыдэнт Расіі Ў. Пуцін
выкарыстаў сродак д'ябла - зьмяшаў праўду з хлусьнёй. Перакананы, што
паўправда, якую з вуснаў кіраўніка расійскай дзяржавы чуў увесь сьвет, горш
адкрытую хлусьню - як прыхаваная ў ежу яд больш небясьпечнай, чым яд
відавочная.
Лічачы распад таталітарнага СССР “трагічнай
падзеяй” ён не сказаў, што ва Ўкраіне, у тым ліку ў Крыме і Севастопалі, большасьць
людзей 1 сьнежня 1991 г. на адкрытым рэфэрэндуме без усялякага прымусу
падтрымалі незалежнасьць Украіны. Таксама ён ні словам не абмовіўся пра
абавязальніцтвы не толькі паважаць, але і гарантаваць тэрытарыяльную
цэласнасьць, сувэрэнітэт і недатыкальнасьць межаў Украіны, узятыя на сябе
Расійскай Фэдэрацыяй па Будапэшцкі мэмарандум 1994 і Дагаворам аб дружбе 1997
г.г.
Акупаваўшы і анэксаваць Крым, кіраўніцтва Расіі па
сутнасьці паставіла пад сумнеў усю сыстэм міжнароднага права. Цяпер, на думку
расейскіх уладаў, любую спрэчку “у зоне інтарэсаў” Крамля можна вырашаць
ваеннай сілай і іншымі сродкамі ціску - не лічачыся з самымі прынцыпамі праўда
і справядлівасьці, міждзяржаўных і міжнародных пагадненьняў, меркаваньнем
сусьветнай супольнасьці.
Пуцін ускосна гэта прызнае і сам, паказваючы на
тое, што ў мінулым Расея была вымушана, у сілу сваёй эканамічнай і палітычнай
слабасьці, падпісваць адпаведныя дагаворы і браць на сябе абавязацельствы. Зыходзячы
з лёгік і бачачы дзеяньні, цяпер, калі Крэмль адчуў сябе моцным, ён можа
дазволіць сабе адмаўляць усе абавязацельствы і дзейнічаць па сваім меркаваньні.
Матывуючы агрэсію супраць Украіны, Прэзыдэнт Расіі
апялюе да агульнага гістарычнага мінулага нашых дзяржаў і народаў. Але ў розны
час пад расейскай уладай, акрамя Ўкраіны, знаходзіліся яшчэ шэраг дзяржаў - Беларусь,
краіны Балтыі, Польшча, Фінляндыя, Малдова, краіны Закаўказьзя і Сярэдняй Азіі.
Мяркуючы па ўсім, ад расійскага кіраўніцтва зараз можна чакаць не толькі
ўварваньня ў паўднёва-ўсходняю Ўкраіну, але і ў любую з гэтых краін. Бо там, як
і ва Ўкраіне, ёсьць этнічныя рускія і рускамоўныя людзі, “абаронай інтарэсаў”
якіх Крэмль гатовы апраўдваць сваю агрэсію.
Уладзімір Пуцін афіцыйна стаў выкарыстоўваць такія
вызначэньні, як “рускі сьвет”, “гістарычная Расія”, “рускія - падзеленая нацыя
“, “мы з украінскага - адзін народ”. Усё гэта, разам з настальгіяй па былой
дзяржаўнай веліччу і імкненьнем рэваншу за распад СССР, зьяўляецца дакладнай
копіяй ідэалёгіі і рыторыкі фашысцкіх рэжымаў ХХ стагодзьдзя, у прыватнасьці ў
Германіі і Італіі.
Наглядным пацьвярджэньнем гэтага ідэйнага сувязі
таксама антыўкраінская істэрыя, разгорнутая ў расійскіх СМІ. Месяцамі выліўшы
на рускі народ напалову праўду і адкрытую хлусьню пра падзеі ў Украіне, адначасова
блякуючы доступ да любой альтэрнатыўнай пункту гледжаньня, расейскія ўлады, як
калісьці і ўлада фашысцкіх дзяржаў, падманула народ, які цяпер яе злачынныя
дзеяньні ў большасьці сваёй вітае і ўхваляе.
Гісторыя нагадвае, што аншлюс Аўстрыі і захоп
Судет адбыліся таксама пад лёзунгамі “яднаньне народа”, “абароны нацыянальных
інтарэсаў”, “аднаўленьне справядлівасьці”. Там таксама пад рулямі зброі
праводзіліся “рэфэрэндумах”, якія давалі патрэбныя захопнікам вынікі. Але
пасьля « мірнага» заваёвы пачалася крывавая Другая сусьветная вайна, таму што
палітыка супакаеньня агрэсара заўсёды прыводзіць не да міру, а да адчуваньня
безпакаранасьці ў агрэсара і жаданьне рухацца далей.
Менавіта таму перш зьвяртаюся да ўсяго ўкраінскага
народу : на нашу Радзіму вераломна напаў вораг, які акупаваў частку Ўкраіны і
імкнецца наогул зьнішчыць нашу дзяржаўнасьць і незалежнасьць, вярнуць нас у
імпэрскае крамлёўскае ярмо. Таму сьвяты абавязак кожнага - дапамагаць абараняць
ад нападніка наш агульны ўкраінскі дом.
Мы павінны згуртавацца, таму што толькі ў
адзінстве - сіла народа. Дзеяньні прадстаўнікоў украінскага дзяржавы могуць
выклікаць крытыку, але варта памятаць : акупацыйная ўлада не дазволіць ніякай
крытыкі.
Прыклад многіх народаў сьведчыць - згуртаванасьць
і самаадданая барацьба ў абароне роднай хаты забясьпечвала перамогу нават над
значна большыя лікам і мацней агрэсарам. Бо Бог не ў сіле - Бог у праўдзе.
Выказваю салідарнасьць з усімі, хто бясстрашна ўжо
стаў супраць агрэсара. Вялікая павага і пашана мужнаму крымскататарскі народ, які
ва ўмовах акупацыі захоўвае адданасьць адзінства Ўкраіны. Удзячны за мужнасьць
архіепіскапу Клімэнта, духавенству і верным Крымскай япархіі Кіеўскага
Патрыярхату - наша Царква будзе рабіць усё магчымае, каб падтрымаць іх і
абараніць іх правы.
Яшчэ раз паўтару словы, сказаныя неаднаразова ад
імя нашай Царквы ў гэтыя дні: украінскі народ не мае і не павінен мець ніякай
нянавісьці ці варожасьці да рускага народу, нават ва ўмовах ваеннай агрэсіі
супраць нашай дзяржавы. Мы хочам, і я перакананы - у будучым будзем мець сяброўскія
і раўнапраўныя адносіны паміж незалежнай Украінай і дэмакратычнай Расіяй на
аснове ўзаемнай павагі сувэрэнітэту і неўмяшаньня ва ўнутраныя справы адзін
аднаго.
Зноў зьвяртаюся да міжнароднай супольнасьці : час
заяў аб глыбокай занепакоенасьці даўно прайшло, настаў час дзеяньняў. Таму
віншую больш хуткае падпісаньне пагадненьня аб асацыяцыі паміж Украінай і ЭС, прадастаўленьне
Ўкраіне пэрспэктывы сяброўства ў Эўрапейскім Саюзе - як гарантыі сьвету не
толькі ў нашай краіне, але і ва ўсёй Эўропе.
Зараз вырашаецца не толькі лёс Украіны, але і лёс
усяго сьвету. Чалавецтва стаіць на раздарожжы: вярнуцца ў эпоху, калі адносіны
паміж народамі высьвятляюцца не на аснове права і справядлівасьці, а сілай
зброі і коштам мільённых ахвяраў, - ці разам спыніць цынічнага агрэсара і гэтым
выратаваць сьвет ад горшага. Таму ўсе міжнародныя інстытуты бясьпекі: ААН, АБСЕ,
НАТА, а таксама краінаў-гарантаў па Будапэшцкі мэмарандум павінны прыняць усе
меры для спыненьня агрэсіі Расеі супраць Украіны. Дабрашчасныя міратворцы, бо
яны сынамі Божымі названыя будуць !
Дарагія браты і сёстры!
У гэтыя цяжкія дні яшчэ раз хачу засьведчыць - Кіеўскі
Патрыярхат з украінскім народам. Мы молімся Богу і просім абараніць нашу
дзяржаву і народ ад нашэсьця іншапляменцаў, просім Госпада нябачнай сілай
умацаваць Украіну ў барацьбе за праўду, свабоду і сьвет.
Заклікаю ўсіх вернікаў да такой малітвы і цьвёрда
ўпэўнены, што ў гэтай барацьбе пераможа ўкраінскі народ.
Няхай Бог дабраславіць наша дзяржава, нашы мужныя
ўзброеныя сілы і ўвесь украінскі народ!
Філярэт,
Патрыярх Кіеўскі і ўсёй Русі
-Украіны
19 сакавік 2014
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.